Tillgänglighet och faciliteter

Föreningens fastighet har ett utmärkt läge med nära tillgång till tvärbana, pendeltåg och bussterminal, vilket underlättar för invånarna att snabbt nå olika delar av staden. Inom fastigheten finns det 12 hyresrättslokaler, 11 garageplatser och 26 parkeringsplatser, tillgängliga genom ett kösystem, vilket bidrar till en smidig vardag för medlemmarna. Dessutom erbjuder föreningen utmärkta faciliteter såsom två tvättstugor och en föreningslokal med möjlighet för övernattning, till en låg kostnad, samt bekväma förvaringslösningar för cyklar och barnvagnar.

Gemenskap och utemiljö

Föreningens utemiljö är välplanerad med två inbjudande uteplatser som främjar gemenskap och utomhusaktiviteter. Den mysiga innergården, omringad av byggnaderna, stoltserar med en barnvänlig lekplats utrustad med rutschkana, sandlåda och en låda full av leksaker, perfekt för familjefester. För de grillintresserade finns två grillar tillgängliga för medlemmarnas användning, och ytterligare en murad grillplats med sittplatser och en boulebana, vilket gör det lätt att njuta av trevliga stunder tillsammans.

Lokalt och fritidsmöjligheter

Området kring Skälderviksplan berikas av närheten till lokala bekvämligheter som en pizzeria, café, och en närbutik, samt Årsta Deli som erbjuder café- och cateringtjänster, vilket bidrar till områdets charm och bekvämlighet. Det vackra torget med dess fontän, tillsammans med närheten till Storängsparken och lekparken Grycken, lägger till ytterligare värde för föreningens medlemmar, erbjudandes en avkopplande miljö för både vuxna och barn.